10:38 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقتصاد و دارایی

کندی یا ناهماهنگی در ترخیص کالاهای ضروری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست
نماد برتر- رئیس جمهور با اشاره به شرایط رو به بهبود وضعیت منابع ارزی و حرکت مثبت تولید و صادرات کشور و تقویت مناسبات خارجی همزمان با اجرای تصمیمات برای تسهیل واردات و صادرات ابراز امیدواری کرد که بازارهای ارز، سرمایه و کالا به ثبات و آرامش بازگردد.
وعده دارا سوم در زمان بلاتکلیفی پالایشی یکم!
نماد برتر- درحالی زمزمه های عرضه سومین صندوق سرمایه گذاری دولت به گوش می رسد که هنوز پالایشی یکم به پرتفوی خریداران این صندوق اضافه نشده و این موضوع با توجه به روزهای کاهشی شاخص بورس باعث شده خریداران بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند.
طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی تصویب شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی رای دادند.
ورود دیوان محاسبات به اخذ مالیات بر درآمد از تراکنش‌های بانکی در قبل از ۱۳۹۵
نماد برتر- دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان مالیاتی مطالبه مالیات بر درآمد عملکرد سال‌های قبل از ۱۳۹۵ ناشی از تراکنش‌های بانکی را غیرقانونی خوانده است.
زمزمه‌های عرضه دارا سوم در بورس/بانکی یا خودرویی و فلزی
نماد برتر- پرونده عرضه‌های دارایکم و پالایشی یکم (دارا دوم) در حالی بسته شد که اخیرا وزیر اقتصاد از عرضه صندوق دارا سوم در بورس خبر داد.
الزامی شدن نشستن یک در میان در هواپیماها از اول آبان/ قیمت بلیت تاثیر می پذیرد
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد چون حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و به همین خاطر نگران هستیم رسوب به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم که امیدواریم در این زمینه تصمیمات گرفته شده عملیاتی شود.
امضاهای طلایی حذف می‌شوند
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: به دنبال حذف موانع و امضاهای طلایی هستیم.
ابلاغ تصمیمات تسهیل ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به گمرکات کشور
نماد برتر- معاون اول رییس جمهور تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی به منظور تسهیل در ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به اماکن گمرکی کشور را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی در کمیسیون اقتصادی
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی سوال چهار نماینده از وزیر اقتصاد و همچنین بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
ظرفیت بی نظیر صنعت بیمه
نماد برتر - کاهش هزینه های مبادلاتی و بهبود فضای کسب و کار دو مأموریت مهم صنعت بیمه در کشور است که با جدیت از سوی نهاد ناظر و فعالان این صنعت دنبال می‌شود.
حضور ۲۶ کشور در ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ
نماد برتر- ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ از امروز با حضور بیش از ۹۰ میهمان خارجی از ۲۶ کشور به صورت آنلاین آغاز می شود .
پیشنهاد تشکیل ETF زیرمجموعه بانک توسعه تعاون
نماد برتر- معاون وزیر کار از ارائه پیشنهاد تشکیلETF زیرمجموعه بانک توسعه تعاون به وزارت امور اقتصاد و دارایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: منابع پیش بینی شده برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به شکل تهاتری در اختیار بانک قرار گیرد.
حضور ۲۵ کشور در دوازدهمین نشست بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار دوازدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) را در ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه جاری (۱۴ و ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار می کند. این دوره برای اولین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین خواهد بود.
پورابراهیمی: مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش قیمت مسکن می‌شود
نماد برتر- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مالیات بر عایدی سرمایه را متمرکز بر املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این طرح بازار دلالی مسکن از بین خواهد رفت و در نتیجه قیمت مسکن کاهش خواهد یافت.
بورس اولین گزینه برای تأمین مالی می شود
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی نوید داد روزی خواهد آمد که اولین گزینه برای تأمین مالی، بازار سرمایه خواهد بود.